4 Mayıs 2014 Pazar

Bu doktor da kim?

Hani bir diziye, bir filme veya bir kitaba gönderme yaparsınız da arkadaşınız anlamaz, siz de büyük bir hüsrana uğrarsınız ya, ben de sizin için aynen öyle hissediyorum. Çünkü yazılarımda Doctor Who'ya çok gönderme yapıyorum ve bence sizin artık bunları anlama vaktiniz geldi.
İlk olarak bu fotoğrafla başlayalım. Birisi size Doctor Who'nun özetini soruğununda siz gibi bir şey oluyor. :P Hmm yani aslında çok zor değil bence. Fazla derine inmeden anlatacağım için çok sorun olmayacağını düşünmekteyim, ama bu fotoğrafı paylaşmadan edemedim.


Asıl ismini bir türlü öğrenemediğimiz, kod adı Doctor olan bu uzaylı arkadaşımız, Gallifrey denilen bir gezegende doğmuş. Türü time lord, yani zaman lordu. Adı TARDIS olan bir zaman makinesiyle uzay ve zamanda seyahat edebiliyor. TARDIS'in açılımı time and relative dimensions in space- uzayda zaman ve göreceli boyut. (otobüs çok oturgaçlı götürgeç ise tardis de çok gezegenli götürgeç olur :P ) Yanında bir de yardımcısı oluyor, beraber seyahat edip dünyayı ki dünya İngiltere oluyor, uzaylılardan kurtarıyorlar.
Şimdiiii hali hazırda 12 adet doktorumuz var. Doktor ile ilgili bilmeniz gereken önemli şeylerden birisi ölümcül yara aldığında ölmüyor, şekil değiştiriyor. Bu sebeple 12 doktorumuz var (savaş doktorunu sayarsak 13 :p) 12. doktor yeni geldi, sanırım seneye eylülde onun bölümleri yayınlanmaya başlayacak.
Alttaki fotoğrafta gördüğünüz adamlar doktor. :D İlk iki sıra klasik serinin, en alt sıra da modern serinin doktorları. Doctor Who 1963ten beri var olan bir dizi. Araları olmuş tabii ki, bu konu hakkında çok fazla bi şey bilmiyorum çünkü klasik seriyi izlemedim. Çok uzun, bazı bölümleri yok, aynı şekilde hepsinin altyazısı da yok. İnşallah bir gün diyelim. :D Benim izlediğim modern seri 2005te başladı. Şu anda toplam 7 sezonumuz var.

üst soldan sağa: william hartnell, patrick throughton, john pertwee, tom baker
orta soldan sağa: peter davison, colin baker, slyvester mccoy, paul mcgann
alt soldan sağa: christopher eccleston, david tennant, math smith, peter capaldi

İnsan yanında illa ki bir arkadaş ister değil mi? O kadar uzay gezeceksin yani sonuçta, gülüp eğlenebileceğin birisi lazım. :p İşte bu sırada araya companionlar (kompenyın hahahah) yani Doktor'un yol arkadaşları giriyor. Her Doktor'da değişmiyorlar, bir companionın iki doktoru ya da bir doktorun üç companionı olabiliyor. :D Modern serinin toplam 6 tane companionı var. Bu 6 tanesi TARDISte seyahat edenler. Bir de arada gelen şahıslar var. :p
-9. doktor bir sezon oynadı. Dolayısıyla bir tane yardımcısı vardı, o da Rose. Mickey Rose'un sevgilisiydi, Kaptan Jack de birkaç bölümde rol aldı.
-10. doktor üç sezon oynadı. Her bir sezonda bir yardımcısı vardı. İkinci sezon Rose, Sarah Jane de bir bölümde vardı. Sarah Jane klasik seride 3. ve 4. doktorun yardımcısıydı bu arada. Üçüncü sezonda Martha, Kaptan Jack gene gelmişti sanırım, tam hatırlayamadım. Dördüncü sezon da ise Donna ki kendisi benim en sevdiğim yardımcı olur. Bu sezonda ilk defa River'ı görüyoruz. Ve az önce saydığım bütün yardımcılar son iki bölümde gelliyor. O bölümleri pek sevmemiştim ama sırf ekip için izlenir. :D Bu arada hala beni gıcık eden bir şey var, onu da yazayım. Donna'yı resmen harcadılar. İki bölüm Martha geldi, iki bölüm herkes vardı, bir bölüm Doktor, bir bölüm de Donna yoktu. E zaten bir sezon 13 bölüm, 6sı gitti. Gıcık insanlar. Oyh neyse :D
-11. doktor üç sezon oynadı. İki buçuk sezonunda Amy ve Rory vardı. Bunlar karı koca zaten ama Rory bir gidip geliyordu. Yarım sezon da Clara vardı, aslında hala var. 11in sezonlarında River'ı boooolca göreceksiniz, benden söylemesi. :D


üst soldan sağa: rose, sarah jane, kaptan jack, mickey, clara
alt soldan sağa: martha, donna, amy, rory, river 

Biraz uzaylılardan bahsedeyim. En baba uzalılarımız: dalekler, cybermanler, silence ve weeping angel.
-Dalekler üstünde yumurtaya benzeyen şeyler olan, silahları tuvalet pompasına benzeyen, etrafta "exterminate" diye gezinen gıcık yaratıklar. Duygu yok, sadece öldür.
-Cybermanler de iron man'e benzeyen robotların gümüş hali. Onlar da delete diye geziniyorlar etrafta. :D
-Silence. Uuuuuu. :D İzlerken korkudan altınıza kaçırmanız mümkün. Çığlık tablosundan (bkz.) esinlenerek oluşturulmuşlar. Korkunç yanı ise bir silence'a bakıp kafanızı çevirdiğinizde ne gördüğünüzü hatırlamıyorsunuz. Tekrar bakınca "ben seni görmüştüm" diyorsunuz, sonra kafa başka tarafa hoooop gene unuttun. Doctor Who izlemeseniz bile bunların olduğu bölümleri izleyin derim ben, süperler. :D
-DON'T BLINK! Taştan melek heykelleri olan bu cool yaratıklardan gözünüzü ayırdığınız anda, size doğru yaklaşıyor, dokunuyor ve BUM! Geçmişe gittiniz, hayırlı olsun. Belki 40 sene öncesine belki 100 sene öncesine, dokunan meleğe bağlı.


Dizinin verdiği mesajlara değinip bitiriyorum, çok uzun oldu. Ana mesaj şu: HERKES EŞİT. İnsanı da uzaylısı da zencisi de beyazı da müslümanı da ateisti de eşit. Herkes yaşamayı hak ediyor ve herkes önemli. Dizinin en sevdiğim yanlarından biri de bu.
Buraya kadar okuduysanız hepinizin gözlerinden öpüyorum. :D
Kapanışı da Doktor'un en sevdiğim sözlerinden birisiyle yapayım: In nine hundred years of space and time and I've never met anybody who wasn't important before.

*doctor who bölümleri listesi için buraya alalım sizi.

2 yorum:

  1. super ozet oyle ki hemen gidip diziyi izleyesim geldi :D
    ama izledigim ilk bolum aklima geldigi icin gidemiyorum
    ama yaziya bayildim :D
    dur bi daha izliim yaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay çooook teşekkür ederim efenim, beninşımartıyorsunuz. :D
      ilk bölüm dediğin plastik heykellerin olduğu bölüm mü? aslında hepsini izlemesen bile birkaç bölümü izleyenilirsin, mesela en harika bölüm 3. sezon 10. bölüm blink ;D

      Sil